Děti
PŘEDŠKOLÁCI
Jsou děti, které se postupně začleňují do společenského života. Učí se novým sociálním rolím, objevují nové druhy vztahů. Začínají vnímat různorodost každé rodiny.
Právě v tomto období potřebují intenzivněji vnímat zázemí a bezpečí blízkého člověka.
Jak jim v tomto období dodat ty správné signály, že v nás mají tuto oporu a jsou u nás v bezpečí? Právě dobře nastaveným a otevřeným neverbálním komunikačním kanálem. DOTEKEM.
ŠKOLÁCI
S aktovkami na zádech, v prostředí vyžadujícím určitý druh disciplíny a hranic s cílem zaměřeným na jejich rozvoj.
Na Váš dotaz, zda se nechají tyto děti ošetřovat dotekovou terapií odpovídám, ano. Je to o našem přístupu k nim. Pokud jsou již zvyklé dotek přijímat, nemají problém si o něj říct a na nás dospělých je jim tuto potřebu naplňovat. 😉
DOSPÍVAJÍCÍ
I když nás svou postavou už přerostly stále zůstávají dětmi. Než dozrají. A každé zrání člověka vyžaduje svůj čas.
Pro tyto děti je jejich dospívání intenzivním obdobím sebepoznávání i v hluboké intimitě jejich těl. Na nás je, abychom toto období respektovali. Otevřeně, zdravě, upřímně a s citlivostí mluvily o změnách, kterými si děti prochází.
Možná vás překvapím tím, že i tyto děti vyhledávají náš dotek. Je většinou omezen na pohlazení, objetí a je to tak v pořádku. Ať je v našich dětech zachován pocit bezpečí, ale zároveň jim dejme volnost a svobodu v procesu dospívání.